DLA DZIECI 3 i 4-LETNICH

07:00–07:30   Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci; Praca indywidualna, wyrównawcza, obserwacje

07:30–08:15   Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem

08:15–08:30  Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe

08:30–09:00 Śniadanie– kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

09:00–10:00  Zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego; Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę

10:00–10:30  Przygotowanie do wyjścia do ogrodu: czynności samoobsługowe i organizacyjne

10:30–11:45  Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry    i zabawy ruchowe w salach)

11:45–12:00  Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i organizacyjne

12:00–12:30  Obiad – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

12:30–12:45  Przygotowanie do odpoczynku: czynności higieniczne, organizacyjne i samoobsługowe

12:45–14:15  Odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań, muzyki poważnej

14:15–14:30  Czynności samoobsługowe, organizacyjne i porządkowe po odpoczynku, zabawy ruchowe

14:30–15:00  Podwieczorek-kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

15:00–17:30 Zabawy swobodne wg zainteresowań, praca indywidualna oraz wyrównawcza, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci, obserwacje, udział w wybranych zajęciach dodatkowych.

DLA DZIECI  5 i 6-LETNICH        

07:00–07:30  Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci; Praca indywidualna, wyrównawcza, obserwacje

07:30–08:15  Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem

08:15–08:30  Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe 

08:30–09:00  Śniadanie–kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

09:00–10:00   Zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego;Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę

10:00–10:30  Przygotowanie do wyjścia do ogrodu: czynności samoobsługowe i organizacyjne

10:30–11:45  Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach)

11:45–12:00  Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i organizacyjne

12:00–12:30  Obiad – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

12:30–13:00  Ćwiczenia relaksacyjne, słuchaniem bajek, opowiadań, muzyki poważnej

13:30–14:30  Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci w sali lub ogrodzie, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy, piosenek, udział w wybranych zajęciach dodatkowych, czynności porządkowe i organizacyjne

14:30–14:45  Podwieczorek-kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków

14:45–17:30  Zabawy swobodne wg zainteresowań, praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości oraz potrzeb, obserwacje, udział w wybranych zajęciach dodatkowych.